Ara
  • Yücel Özel

Belgesel Yönetmeni : Tiffany Murray

Cinema 5D'den Graham Sheldon ile belgesel yönetmeni Tiffany Murray görüşmesinde "Backbone" isimli belgesel filmini konuştular.


Yönetmen Tiffany Murray uzun mesafe koşucusu Allison Powell’ı 138km boyunca takip etti ve Bakbone isimli belgesel filmi kayda aldı.Cinema 5D editörlerinden Graham Sheldon ile yaptıkları görüşmede birkaç saat mole vererek 44 saat boyunca nasıl çalıştıklarını konuştular.


“Backbone” adındaki kısa belgeseli aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.




Cinema5d ile yaptığı görüşmede Tiffany Murray bu görüşmede şunları aktardı.


Image Credit: Third Law Producitons


Cinema 5D; "Başlangıçta seni bu projeye ve Allison'a ne çekti?"

“Allison yaptığı tüm işlerin dışında aynı zamanda bir yapımcı. Allison beni iki farklı web dizisinde görüntü yönetmeni olarak yer almamı istedi ve bu şekilde hızlıca arkadaş olduk.Bana gelip “137 mil koşup bazı rekorlar kıracağım filme almak istermisin?”dedi ve ben fırsatı kaçırmak istemedim.Allison kafasına bir şeyi koyduğu zaman başarabileceğini biliyordum bu yüzden bunu kaçırmak istemedim.


Gençlik yıllarımda ünversitede belgesel üzerine eğitim aldım ve Paris’te bir belgesel üzerine çalıştım.Bence belgesel film yapımının en zor biçimlerinden biri fakat ben her zaman buna ilgi duydum.Birkaç belgesel fikrim vardı ve bunu kafamın içinde sürekli geliştiriyordum.Hikayeyi veya farklı unsurları gittiğinizde keşfetme ve çevrenize sürekli olarak uyum sağlama sürecini seviyorum.Benim için anlatım hala çok önemli ,fakat dökümanlar üzerinde çalışmak rahat olmalı ve herşey mükemmel olmak zorunda değil çünkü kamera gözlemlenebilen bir şey.


Allison Powell preparing for a run. Image Credit: Third Law Productions

Cinema 5D

“Zaman ve mesafeler göz önüne alındığında bu yarışmayı filme almak için ekip ile önceden ne gibi konuşmalar yaptınız? Bunun ekip içinde bir maraton olduğunu düşündüğümüzde perde arkasında ne tür bir hazırlık yaptınız? “


Tiffany

“Yalnızca belgesel için değil koşunun kendisi içinde hazırlandık.Yapımcı ve ekip şefimiz Preston, yardım noktalarımızın her biri ve Allison’ın bölgeden geçen uygulamasına göre tahmini süreleri içeren bir tablo oluşturdu.Bu, ekibimizin geri kalanını, operatörlerimizi, yiyecek teslimatlarımızı vb.Geri kalan herşey akıcı bir şekilde geçti.Allison hesapladığımızdan daha hızlı veya daha yavaş koşarsa, her şey değişir.Bu belgeyi çalışma boyunca sürekli olarak güncelledik.

Ayrıca Courtney Dauwalter ve Gary Robbins gibi inanılmaz koşucularda bir çok benzer dokümanı izledik ve ne tür bir ekipmana ihtiyacımız olduğunu anlamak ve her istasyonda alanımızın ne kadar sınırlı olacağını ölçmek için iz boyunca yardım duraklarının her birini izledik.


Cinema 5D

“Belgeseli çekmek için neden Panasonic S1H'yi seçtiniz? Başka hangi kamera sistemlerini kullanıyorsunuz?”



Tiffany

Belgeselin koşu kısmı için Panasonic Lumix S Pro 24-70mm ile çekim yaptık ve 16-35mm prototip lensini test ettik.Sabit odaklı lenslerin sinematik özelliklerini sevdiğim kadar, hızlı olmam ve çevreme uyum sağlamam gerekiyordu.Çoğu zaman ekipte tek başıma çalıştım ve lens değiştirirken birşey kaçırma lüksüm yoktu.Blackarm ve Ronin 2 ile stilize edilmiş çekimler için Rokinon Xeen lenslerini kullanarak daha destansı bir sinema kalitesi elde ettik.Bu Xeen lensler dürüst konuşmak gerekirse bu fiyat aralığındaki favori lenslerim, onları daha küçük projelerde kullandım ve asla hayal kırıklığına uğratmadılar.


Director/DP Tiffany Murray works on the Ronin 2 setup. Image Credit: Third Law Productions


Cinema 5D : Allison’ı uzun mesafelerde koşuyorken filme alırken ne tür zorluklarla karşılaştınız?



Tiffany:

Koşu boyunca birçok zorluk yaşandı. Uyku yoksunluğu sonlara doğru iyice kendini hissettirdi. Koşunun yarısından biraz fazla uyumak için yaklaşık 1-2 saatimiz vardı, ancak koşullar ve dayanma enerjim arasında 44 saat civarında bir mola verene kadar gerçekten uyumadım.

Ayrıca bir orman yangını korkusu vardı. Bir binada ve orman yangını başlamasına yol açan bir patlama olmuştu.Yangın birkaç saat içinde söndürülse de, bu durağa giden yolların hepsi engellendi.Bu, Allison’ın ikinci ile son yardım durağından yaklaşık 200 metre uzağında çıktı.

Yangın birkaç saat içinde söndürülse de, bu durağa giden yolların hepsi engellendi. Allison'a son esnemeleri için ihtiyaç duyduğu malzemeleri temin etmek için ekibimizi yönlendirmek ve birkaç mil önce bir yardım istasyonu kurmak zorunda kaldık. Burada hikayede tam uzunlukta dokümanda değindiğimiz daha fazlası var.


Cinema 5D

“Backbone” uzak bir yerde çekilmiş gibi hissediyor. Bu doğru mu? Lokasyonda teknik zorluklar yaşandı mı? Nasıl başa çıktınız?


Tiffany:

Evet, tüm lokasyonlar çok uzaktaydı. Allison’ın koçu Dan Morse ve eşi Rosa, seyahat ettikleri bir Kamyon Kampları var.Bu sayede bize sıcak yemek, pil şarj etmek için elektrik ve bir banyo için imkan verdi.Bir çok yerde yanımızdaydılar ve biz çok uzakta ya da bir restorandan yiyecek almak için çok geç olduğunda bize birkaç öğün besleme imkanı sağlıyacak kadar naziktiler.


Başka bir büyük sorun sınırlı resepsiyon ve Wifi oldu. Ekibimizin atanan istasyonlarında başlangıçta öngörülenden daha erken mi yoksa daha geçmi olmaları gerektiğini bilmesi için tablolarımızdaki zaman tahminlerimizi elektronik tablomuzda sürekli olarak güncellememiz gerekiyordu, böylece ekiplerimiz kendilerine atanan istasyonda olmaları gerekip gerekmediklerini başlangıçta öngörülenden daha iyi bileceklerdi.

Allison'ın ilerlemesini Garmin GPS ve mobil oturum açma yoluyla izleyebildik ama bunu yapabilmek için yine servise ihtiyacımız vardı.


Eğer biraz zamanımız olduğunu bilseydik, medeniyete doğru bir yol alırdık, ya da mürettebatımıza güncellemeler göndermeye çalışmak ve Allison'ın gelişleri hakkında yeni tahminler almak için bir tepeye çıkardık.




Cinema 5D;

Kamera lensleri ve gövdesi dışında, bu prodüksiyonda sizin için gerçekten önemli olan bir araç /ekipman parçası neydi?


Tiffany;


Evet, Ronin 2 / BlackArm kombo, zaten çektiğimiz çekimlere gerçekten güzel bir katkı sağladı. Bu videoyu Allison Backbone çekimleirnden çıktıktan sonra bu videoya daha sinematik bir kalite katmak için çektik.



Cinema 5D ;


Artık bittiğine göre, Omurga yapım sürecinde film yapımcısı olarak değiştiğini mi düşünüyorsun? Başka projeler için uygulayabileceğiniz ve öğrendiğiniz dersler var mı?




Tiffany;


Aslında teknik olarak işimiz bitmedi! ”Backbone” üzerinde çalıştığımız daha büyük bir projenin çok küçük bir kesimi.Allison’ın koşu boyunca eğitimden çıktığı yolculuğun ardından zihinsel ve fiziksel ilerleyişini gören ve yol boyunca karşılaştığımız çılgın engelleri daha yakından inceleyen daha uzun bir belgesel yayınlayacağız.Ultra koşucu olarak ilerlemesi için daha kısa belgesel / özetler yayınlarken Allison’ın koşularını ultra koşucu olarak ilerlemesi için daha büyük bir belgesel inşa etmeye devam etmeyi planlıyorum.Bir sonraki büyük çekimimizi zaten planlıyoruz - Allison Ekim ayında Utah'ta Moab 240 yarışına kaydoldu. Bu organize bir yarış, bu yüzden bizim tarafımızdan biraz daha az planlama olacak, ancak Omurga parkurunun mesafesinin neredeyse iki katı olacak.

“Az çoktan fazladır” teorisini müteşekkir bir biçimde kabul ediyorum.Kendimi bir dişli kafası olarak görürsem her türlü oyuncakla oynamayı seviyorum fakat bir ton dişli ile boğuşmamak beni çok özgür kıldı.

Büyük parçanın düzenlenmesi ile çalışırken, kesinlikle öğrendiğim ve zihinsel notlar aldığım şeyler var.

Bir etkinlik-belgesel çekerken son hikaye için neyin önemli olacağını bilmek her zaman zordur.


Sadece 7/24 çekime devam etmek istiyorsunuz, ancak bu düzenleme odasında çok fazla zamana yol açıyor ve post sürecini oldukça aşağı çekiyor.






Kaynak: https://www.cinema5d.com/doc-filmmaker-spotlight-backbone-shot-on-panasonic-s1h/





23 görüntüleme

© 2023 by Actor & Model. Proudly created with Wix.com